søndag 17. august 2008

Grillfesten

i går, gikk kjempefint (:
Været var nydelig, det ble nok mat (som vanlig hadde jeg laget ALT for mye!)
og alle koste seg <3
Jeg brukte dagen til å forberede maten..
Først laget jeg grillspyd av kyllingfillet og div. grønnsaker
(maiskolbe, squash, tomater, paprika og champignon)
Så pakket jeg marinert laksefilet i folie, sammen med strimlet kinakål og gulerøtter.





Deretter ble det tre salater; potetsalat, pastasalat og gresk salat.
Hvitløkssmør, dipp og dressing.





Bordet ble pyntet med en hvit voksduk og en organza duk over den.
Et par sinkfat med lyslykter (syltetøyglass med matpapir og hyssing rundt.)
Roser fra egen hage, porselensroser og et par blomsterranker fra Kremerhuset.










Jeg hadde laget store isbiter med roseblader,
i brødformer, som jeg hadde i isbøtta.




I åttetiden begynte gjestene å komme.
De hadde kjøpt en kjempestor bukett med Märthaliljer og en deilig flaske rødvin til meg <3


Igjen, tusen takk!!





En velkomstdrink er koselig å severer for å varme opp gjestene litt (:
og siden dette var sommerfest
valgte jeg Moscato (en søtlig, musserende vin) med et jordbær oppi glasset.
Jeg hadde hengt på et lite hjerte og en navnelapp på hvert glass.
Hjertet skulle symbolisere hva gjestene betyr for meg <3
(dette var jo en avskjedsfest)
og så er det greit med navn på glasset, hvis man setter det fra seg når man "mingler" rundt.

Vi koste oss lenge med mat og drikke.
Så fant vi fram pledd og satte på terassevarmeren da temperaturen begynnte å synke
(den var vel nede i 5-6 grader..!)
Og etterhvert ble det så mørkt at vi kunne tenne i lyslyktene.







Tusen, tusen takk for en kjempekoselig kveld jenter <3
Håper dette innlegget har vært til inspirasjon for noen..
(Jeg har i alla fall kost meg med å ordne i stand denne festen!)
da vil jeg gjerne at du skriver noen ord til meg (:
Klem <3>













5 kommentarer:

Anonym sa...

ser ut som dere hadde det kjempe koselig, og så fint du hadde ordnet alt! og maten gikk bra ;) du er kjempeflink uansett hva du gjør<33

Anonym sa...

Hei, så mye stemningsfullt du viser på Bloggen din, veldig fint!
Det er første gang jeg er innom den og likte det veldgi godt!
Ha en fin august!

fie & Co sa...

Uhm... Det ser godtnok bare lækkert ud!
Jeg bliver helt sulten;0)

Anonym sa...

Pynting, det kan du! Skikkelig koselig.

Hælsing fra @g@the

Merete sa...

Så lekkert det var! Både maten og pynten. Fikk helt vann i munnen jeg nå. ;) Kan jeg spørre hva du har marinert laksen med? Jeg lager en del laks, men har ikke marinert den før.